iStream | DW – Transmisje – 01
We provide on-line live broadcasts, event managment and film production for the business sector in Europe and beyond.
live broadcasts, event managment, film production, live, broadcasts, event, managment
15421
page-template-default,page,page-id-15421,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Świat na żywo

Ale jak to wszystko się zaczęło?

Streaming to nasza pasja

Byliśmy pionierem rozwoju rynku transmisji na żywo w Polsce i do dziś jest to fundament naszej działalności.

Przez lata (od 2005) udoskonalaliśmy techniki oraz procedury prowadzenia transmisji na żywo, tworząc autorskie rozwiązania pozwalające na wykorzystanie przekazu do rozwoju biznesu naszych partnerów. Wiemy, że każde wydarzenie rządzi się swoimi prawami i dla tego do realizacji podchodzimy w sposób indywidualny, wybierając najlepsze ze znanych nam rozwiązań w celu maksymalizacji korzyści oraz celów jakie stawiają przed sobą nasi klienci.

Początki

Początki streaming na świecie sięgają roku 1995, kiedy to ESPN SportsZone razem z Progressive Networks (kilka lat później przekształcone w RealNetworks) przeprowadzili pierwszą transmisję na żywo za pośrednictwem Internetu. Był to mecz basebolowy pomiędzy Seattle Mariners i New Yotk Yankees.

Puszka pandory

Transmisje borykały się z bardzo dużą ilością problemów typowo programistycznych. Branża ta należało głównie do firm zajmujących się pisaniem programów oraz obsługą IT. Kolejnym problemem była przepustowość łącza internetowego, która na tamte czasy rzadko przekraczała 56kbps (obecnie – 2015 – najniższa jakość obrazu na Youtube jest 7 razy wyższa).

Giganci idą na wojnę

Woja o rynek między RealNetworks (RealPlayer) i Microsoft (Windows Media) szybko się zakończyła po pojawieniu się w roku 2000 technologii Flash Player, rozwijanej przez Macromedia Shockwave. Był to też początek nowej ery Internetu znanej jako Web 2.0, jednak problem przepustowości łączy internetowych pozostał.

HTTP-BAS

W 2007 pojawiło się wybawienie. Firma o nazwie Move Networks stworzyła technologię rozwiązują ponad dziesięcioletni problem. Zamiast jak do tej pory transmitować obraz w całości za pośrednictwem protokoły HTTP do uczestnika trafiały tylko fragmenty obrazu w ilości odpowiadającej przepustowości łącza użytkownika. Player kontrolował odpowiednie fragmenty i układał je w całość, tak oto narodziło się coś co znamy dziś jako buforowanie czyli HTTP-base adaptive streaming.

Jeden za wszystkich, każdy za siebie!

Późniejsze lata przyniosły kolejne wynalazki takie jak Microsoft-owy Smooth Streaming (2008), Watch Instantly (2009) rozwijane przez raczkującego jeszcze Netflix-a, HTTP Live Streaming (HLS 2009) stworzone przez Apple, czy HTTP Dynamic Streaming (2010) firmy Adobe. Każdy chciał ugryźć kawałek streamingowego tortu, zwłaszcza że technologie oparte o HTTP-BAS zaczęły być wykorzystywane na wielką we wszystkich krajach na świecie (Vancover i Londyn podczas Olimpiady, Wimbledon, czy skok ze stratosfery Felixa Baumgartnera).

W 2007 roku iStream wchodzi do walki.

Firmy prześcigają się tworzeniu nowych standardów i technologii do transmisji na żywo. Kolejną poprzeczką okazały się urządzenia mobilne, których rozkwit zapoczątkowała na świcie firma Apple. Obecnie transmisje stały się potężnym kanałem komunikacji i technologia już nie jest głównym aspektem. Ważne jest to w jaki sposób wykorzystać transmisje tak by przyniosła realizatorom jak największą korzyść. Od 2007 roku uczestniczymy w rynku dynamicznie dostosowując potrzeby klientów do istniejących technologii i ich ograniczeń, wybierając najlepsze rozwiązania.

Uczestniczymy też w wojnie technologicznej tworząc własne rozwiązania nie zamykając się na istniejące technologii i rozwiązania.